Brauciena laikā gūta pieredze un iedvesma, piedaloties ERASMUS+ BIP programmā “Inclusive education: Empowering diversity inlearning”. Tajā piedalījās arī studenti no Daugavpils universitātes un Polijas. 

Vizītes laikā bija iespēja viesoties dažādās izglītības iestādēs, atbalsta centros, radoši un aktīvi izpausties organizētajās darbnīcās, gūt plašāku ieskatu iekļaujošās izglītības procesa norisē un organizēšanā. Sniedzot atgriezenisko saiti par iekļaujošo izglītību, Inese Vulāne uzsver: “Iekļaujošā izglītība ir attieksme, kas prasa zināšanas, pacietību, empātiju un vēlmi strādāt ar bērniem, viņu dažādajām vajadzībām”. Līdzīgi secina arī Alise Rozniece: “Galvenais iekaujošajā izglītībā ir attieksme. Nepieciešams mēģināt un meklēt risinājumus un veidus, kā palīdzēt bērniem iekļauties, nevis meklēt attaisnojumus – kāpēc to nedarīt”.

Lielākais ieguvums, ko sniedza šī pieredzes apmaiņa, ir iekļaujošās izglītības labās prakses piemēri, kuri rāda, ka, sadarbojoties valstij, pašvaldībai, izglītības iestādei un ģimenei, ir iespējams nodrošināt kvalitatīvu izglītību visiem bērniem.

 

Aiga Ancāne, RTA studente

Autores foto