Programmas mērķauditorija un uzņemšanas prasības:
speciālās izglītības programmas īstenojošo izglītības iestāžu skolotāji, administrācijas pārstāvji, atbalsta personāls (psihologs, sociālais pedagogs) ar augstāko izglītību.
Programmas mērķis:
nodrošināt skolotāju pedagoģisko kompetenču pilnveidi, sniedzot padziļinātas zināšanas par izglītojamo ar dažādiem attīstības traucējumiem izglītošanas didaktiskajām prasībām, traucējumu korekcijas vai mazināšanas iespējām izglītības procesā, izstrādāt prasmes izvērtēt, izmantot praktiskā darbībā speciālās izglītības īstenošanas metodiku, pielietot dažādas klasiskās, aktīvās un netradicionālās darba metodes un paņēmienus izglītojamo attīstības veicināšanai.
Programmas tēmas:
Iekļaujošas izglītības īstenošanas nosacījumi dažādības aspektā izglītības iestādē.
Skolēnu ar attīstības traucējumiem pedagoģiski psiholoģiskās īpatnības izglītības procesā un pedagoģiskā darba specifika.
Mācību priekšmetu mācīšanas saturs un metodika bērniem, kuriem ir garīgās attīstības traucējumi.
Izglītojamo ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem attīstības traucējumiem mācīšana.
Bērnu uzvedības traucējumu mazināšanas iespējas mācību procesā.
Darbs ar skolēniem ar mācīšanās traucējumiem.
Digitālās tehnoloģijas mācību materiālu veidošanai skolēnu dažādo izglītības vajadzību nodrošinājumam.
Lasītprasmes un rakstītprasmes attīstīšana bērniem ar valodas traucējumiem.
Alternatīvās mācīšanas metodes darbā ar skolēniem dažādības aspektā.
Noslēguma darbs.
Programmas īstenošanas veids un forma: gan klātienē, gan attālināti, izmantojot Zoom.
Kursu norises vieta: Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija vai pēc pieprasījuma grupu komplektēšanās vieta.
Pēc programmas apguves tiek izsniegts RTA MIC sertifikāts, kas piešķir tiesības strādāt speciālajās izglītības programmās.